/voľné pokračovanie z cyklu „Záhadné odvolanie“/
Netrvalo ani niekoľko dní a talianske média na margo odvolania biskupa na Slovensku vypustili informáciu, že dôvodom odvolania mali „hospodárske a finančné nezrovnalosti v riadení trnavskej arcidiecézy“. Skorší publikovaný dôvod a tento druhý je takisto naivný – smiešny a tiež málo „šťavnatý“.
Údajne tiež vyplývali na povrch aj ďalšie skutočnosti, že sa malo jednať o podnet určitých osôb pochádzajúcich zo Slovenska.
Vizitácia tak bola už len fraškou – p. Baxant a jeho riadenie litoměřickej diecézy tiež je určite úžasné – má toľko veriacich ako jeden dekanát na Slovensku – takže kto mrhá peniazmi veriacich? Mal dávno navrhnúť zrušenie diecézy – načo je? Jaj, aby mal čo “účtovať“ a rozdeľovať pre Čechy stačia len dve. P. Baxant a jemu podobní nech radšej sa nevyjadrujú kto ako šafári.
I./ Že zodpovedné šafárenie. haha.
Nemusíte byť znalcom v odbore „kánonické právo“ /znenie kódexu je dostupné aj na sieti/, aby ste si neurobili vlastný úsudok. Po bežnom prečítaní statí o správe majetku /piata kniha CiC-u/ zistíte, že o majetkových záležitostiach už teraz podľa platného práva nerozhoduje štatutár /pápaž-biskup-farár/ sám, ale za pomoci ekonóma a rady.
Práve nezrovnalosti za šafárenia Sokola v tejto arcidiecéze boli viac do očú bijúce /on má asi imunitu/, pestrejšie a rozsiahlejšie, nakoľko územie vtedajšej arcidiecézy zasahovalo do súčasnej nitrianskej, banskobystrickej a bratislavskej. Takže to sa pekne čachrovalo s pozemkami, poľovnými revírmi, lesíkmi a pod.
Keď si však podrobnejšie prečítate /kto má ovšem záujem „o hlbšie pochopenie šafárenia v katcirkvi“/ príslušné ustanovenia kódexu o správe majetku a ďalších nadväzujúcich ustanovení, zistíte že sú vágne, zmäkčené a málo účinné a samozrejmá vec chýbajú ustanovenia o kontrolných mechanizmoch. V blahej pamäti zos. Karol Wojtyla, ako preosvietený zostavovateľ a zákonodarca akosi pozabudol na presnejšie a lepšie ustanovenia – no predsa mu to vyhovovalo „Poliak sa nezaprie“ /tvorivé účtovníctvo/.
V čom je problém?
Finančné toky, ktoré prichádzajú ako dary od jednotlivcom na chod farnosti, či diecéze, či „stolice“ /nemyslím hromadné zbierky/ môžu pochádzať z trestnej činnosti, kupliarstva, drogovej činnosti, šedej ekomoniky, z „provízii“ a pod. Takéto zmluvy ak existujú nie sú zverejňované, v lepšom prípade účtovne sa priradia do kolónky „ako zbierky“, v horšom prípade peniaze skončia v rukách podnikavého klerika – na nákup vozidla, rekreačnej chaty a podobne. Netransparentné dary sa vyskytujú najmä v krajinách východnej Európy, Latinskej Ameriky a južného Talianska. U nás takýto boom „darcovstva“ bol najmä v 90-tich rokoch.
No a o predajoch pozemkov a iných nehnuteľností väčšinou šikovný klerik rokuje sám a členov rady akože informuje o cene a tak. Pritom cena je obvykle iná, nakoľko do zmluvy sa píše iná, šikovnému klerikovi sa dá „všimné“ a šikovný kupec na následnom predaji ešte zarobí. Kto prichádza o peniaze? Konkrétna komunita veriacich, ktorej je servírované „že fšecko je v poriadku“.
Teda záverom tohto bodu treba konštatovať nech sa pán pápež lepšie pozrie do svojich fondov a kasičiek /tá slávna komisia „troch“ ktorej členom je aj p. Tomko som zvedavý čo objaví/, resp. mexických a kolumbijských tam by našiel „tvorivejších a šikovnejších biskupáčov“.
II./ Okrem šafárenia v katcikrvi sú tu vážnejšie problémy.
1/ Odvolaní z funkcií mali byť najmä všetci biskupi v ktorých diecézach sa vyskytovali a vyskytujú sexuálne zločiny. Je predsa choré aby sa takýto biskup stal kardinálom a ešte volil pápeža – čo sa stalo v 2005.
Totiž biskup zo zákona /CIC-u/ ordinuje koho chce, ustanovuje farnosti a farárov, tak pekne nech pykajú.
(Tiež stojí za zmienku prečo je nebohý Karol Wojtyla blahoslavený, keď zabezpečoval spolu z Jožkom Racingerom tutlanie zločinov skoro 20 rokov. Ešte že sú na svete aj nezaujatí novinári, ktorí v mnohých prípadoch pomohli odhaliť sexuálne zločiny – česť patrí im a nie Wojtylovi.)
2/ Zrušenie reholí a komunít kde došlo k sexuálnym zvrhlostiam pod nátlakom zo strany predstavených a samozrejmá vec laicizácia predstavených. To sa stalo aj nie tak ďaleko v ČR a dotyčný predstavený sa stal neskoršie kanonikom – choré.
3/ Korupcia /pre študovaných aj „simonia“/ – priama – či nepriama: je tiež známy jav vyskytujúci sa nielen v románoch a temnom stredoveku, ale aj u nás. Najmä sa vyskytuje pri predajoch nehnuteľností, a tiež v seminároch pri písaní „svedectva na ordináciu“. Známe sú aj nepriame – poskytovanie peňažných darov predstaveným seminára od zámožných rodín, aby ich „milovaný syn /synovec, bratranec/“ mal krásné svedectvo. Tak sa stalo, že rektor napr. odporučil na ordináciu osobu totálne neschopnú na kňazstvo /strýko je poslanec prečo nie/.
(pre nezaujatých jednou z podmienok je aj predpoklad že dotyčný bude dodržovať celibát.)
4/ Kto čítal výzvy „teologického fóra“ z marca 2012 na obnovu cirkvi tak je to len mlátenie prázdnej slamy, to sú bežné veci ktoré sa dajú riešiť. A nemajú nič z obnovou cirkvi, jej vedenia, a ostaných stredovekých zvykov a štruktúr.
V podobnom duchu je aj pôsobenie „Komunity z Járku“. Nič neriešiace výzvy on „vyzvání viery , či čoho“.
5/ Áno, už ste asi pochopili, že obnova cirkvi musí ísť zdola, od nás laikov, nie černoprdleníkov, ktorí si z cirkvi-farnosti-diecéze urobili s.r.o., výdelečný podnik preto:
My, laici patriaci do latinskej alebo východným cirkvám, ktoré sú v únii týmto vyhlasujeme a vyzývame k nasledovným zmenám v príslušných ustanovení kódexov:
1/ Zákonodarná moc pápeža a diecézneho biskupa sa nevzťahuje na svetské záležitosti akými sú správa majetku, uzatváranie zmlúv majetkovej povahy a iných záležitostí nesúvisiacich s morálkou, vieroukou a s vysluhovaním sviatostí.
O majetku patriaci cirkvi-dieceze-farnosti rozhoduje príslušné zastupiteľstvo,
ktoré je volené podľa úrovne /príjma zákony, smernice, nariadenia, určuje zbierky a pod./:
– farské – farníkmi farnosti
– diecézne – farskými zastupiteľstvami diecézy
– patriarchálne /ústredné/ – diecéznymi zastupiteľstvami patriarchátu.
V majetkových veciach je štatutárnym orgánom príslušný ekonóm, ktorý nesmie byť ordinovaným – čiže neklerik, ktorého volí a odvoláva príslušné zastupiteľstvo.
2/ Dary jednotlivcov alebo od právnických osôb možno prijímať len na základe písomne uzatvorenej zmluvy.
3/ Zriaďuje sa ďalší poradný orgán v diecézy – Rada laikov.
Rada laikov:
– navrhuje na vymenovanie polovicu sudcov,
– navrhuje odvolanie farárov,
– o ostatných veciach – týkajúcich sa združení veriacich, ustanovovaní nových farností, pútnických miest, a iné.
Zrušuje sa ako poradný orgán – Kolégium konzultorov, ktorého právomoci prechádzajú na Radu presbyterov. Členov Rady presbyterov volia všetci kňazi diecézy.
4/ V trestných veciach nemožno rozhodnúť administratívnym dekrétom, ale riadnym trestným procesom.
V trestných veciach klerikov sa vždy rozhoduje v kolégiu min. troch sudcov z ktorého nadpolovičná väčšina je laikov, pričom diecézny biskup /ani iný, ani súdny vikár/ nemôže byť členom takéhoto kolégia.
5/ Ďalšie bohumilé návrhy môže kľudne posielať na adresu:
jan.hus.reforma@gmail.com
:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))... ...
To vedecké pojednanie zrejme vypracovali... ...
Ďalší hlupák, čo porovnáva Husa ...
Tie otázky nemusia byť zodpovedané. ...
...bohapustý nezmysel... ...
Celá debata | RSS tejto debaty